Нормативна база
2022-2023 н.р.
Початкова освіта:кроки до втілення концепції " Нова українська школа" у місті Кропивницькому
Підвищення кваліфікації вчителів: які курси зарахують...
Немає дітей, яких неможливо навчити – є неправильно підібрані цілі й методики
Сторінка містить відповіді на найпопулярніші запитання педагогів та батьків учнів Нової української школи щодо особливостей організації освітнього процесу, нормативно-правової бази НУШ, оформлення документації, оцінювання учнів.
- виховні години для 1-го класу;
- Чи обов'язково учителю писати план уроку?
- Працюємо в 1 класі за програмою Шияна. Щодо календарного планування та розподілу сторінок у журналі в методичних рекомендаціях МОН все зрозуміло, а щодо математики – ні. Чи відводяться окремі сторінки в журналі (і чи робиться окреме календарне планування на 1 годину математики, яка входить до “Я досліджую світ”)?
- Як записувати всі предмети за типовою освітньою програмою Савченко, або де з цим можна ознайомитися?
- Чи може бути додаткова година (24) у тижневому навантаженні учнів для того, аби була виховна година (година спілкування)? Які документи це регулюють?
- Чи обов’язкове проведення підготовчих занять з майбутніми першокласниками? Чим вони регламентуються?
- Чи потрібно писати змістові лінії за програмою Савченко в календарному плануванні? Скільки триває добукварний період за цією ж програмою?
- Як правильно оформити сторінки журналу в 1 класі із української мови, якщо є поділ на групи (програма Шияна). Навчання грамоти: українська мова І група, Навчання грамоти: українська мова ІІ група, Навчання грамоти: читання?
- Як правильно записувати в журналі інтегрований курс “Я досліджую світ” за програмою Шияна (7 годин), якщо клас не ділиться на групи? Чи потрібно з цих 7 годин відокремлювати 2 години української мови і записувати на сторінках “Українська мова в інтегрованому курсі”? Чи записуємо всі 7 годин на сторінки “Я досліджую світ” і нічого не ділимо, якщо немає поділу класу на групи?
- Чи в 2 класі додається одна година на інформатичну галузь, хто її читає, яким чином, як записувати ці уроки в журнал?
- Робота в 2-му пілотному класі (запитання - відповіді)
Тематичні тижні НУШ Лего
ВІД КОМАНДИ THE LEGO FOUNDATION В УКРАЇНІ
ВІД КОЛЕГ З ПІЛОТНИХ ШКІЛ РІЗНИХ ОБЛАСТЕЙ УКРАЇНИ
ВІДПОВІДНО ДО ТЕМАТИЧНИХ ТИЖНІВ
Тиждень 2 "Мій/наш клас" (Олена Шуляк, тренер LEGO Foundation)
Тиждень 3 "Мої друзі"(педагоги Дніпропетровщини та тренери the LEGO Foundation)
Тиждень 4 "Моє довкілля" (тренери the LEGO Foundation)
Тиждень 5 "Осінь"(педагоги Житомирської області)
Тиждень 6 "Я і моя Батьківщина"(тренери the LEGO Foundation)
Тиждень 7 "Ми підприємливі"(педагоги Запорізької області)
Тиждень 8 "Техніка, яка допомагає"(тренери the LEGO Foundation)
Тиждень 9 "Ігри" (від пілотних шкіл Івано-Франківської області)
Тиждень 10 "Театр" (педагоги Київської області)
Тиждень 11 "Мода" (педагоги-пілотники Кіровоградської області)
Тиждень 12 "Пригоди крапельки" (від пілотних шкіл Луганської області)
Тиждень 13 "Зима" (від педагогів Львівщини)
Тиждень 14 "Таємниці космосу" (Миколаївська область)
Тиждень 15 "Подорожуємо в часі" (Одеська область)
Тиждень 16 "Зимові свята" (Одеська область)
Тиждень 17 "Світ захоплень"
Тиждень 18 "Я - мандрівник" (Сумська область)
Тиждень 10 "Театр" (педагоги Київської області)
Тиждень 11 "Мода" (педагоги-пілотники Кіровоградської області)
Тиждень 12 "Пригоди крапельки" (від пілотних шкіл Луганської області)
Тиждень 13 "Зима" (від педагогів Львівщини)
Тиждень 14 "Таємниці космосу" (Миколаївська область)
Тиждень 15 "Подорожуємо в часі" (Одеська область)
Тиждень 16 "Зимові свята" (Одеська область)
Тиждень 17 "Світ захоплень"
Тиждень 18 "Я - мандрівник" (Сумська область)
Руханки в НУШ
11. Якщо ти щасливий
13. Весела руханка
Ранкові зустрічі
НУШ (Нова Українська Школа)
- Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу
- Тиждень 1 Іваниця Г.А.
- Свідоцтво досягнень
- Наказ "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі"
- Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році
- Каталог засобів навчання для початкової школи
- Склади слова з ЛЕГО
- Тиждень 23-24
- Тиждень 21-22
- Наказ "Про затвердження програми незалежного тестування фахових знань та умінь учителів початкової школи"
- Положення про сертифікацію педагогічних працівників
- Тиждень 20-21
- Тиждень 18-19
- Тиждень 17-18
- Тиждень 16-17
- Тиждень 14-16
- Тиждень 13 (Іваниця Г.А.)
- Тиждень 12 (Іваниця Г.А.)
- Тиждень 11 (Іваниця Г.А.)
- Додаткові матеріали до 11-го тижня
- Тиждень 10 (Іваниця Г.А.)
- Додаткові матеріали до 10-го тижня
- Тиждень 9 (Іваниця Г.А.)
- Модельна навчальна програма для 1 класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 9
- Модельна навчальна програма для 1 класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 8
- Тиждень 7 (Іваниця Г.А.)
- Тиждень 6 (Іваниця Г.А.)
- Модельна навчальна програма для 1 класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 6.
- Тиждень 5 (Іваниця Г.А.)
- Модельна навчальна програма для 1 класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 5.
- Ігри та заняття з паличками Кюїзенера
- Тиждень4 (Іваниця Г.А.)
- Тиждень 3 (Іваниця Г.А.)
- Орієнтовний комплексний план виховної роботи для 1 класу
- Розклад уроків для 1 класу
- Тиждень 2 (Іваниця Г.А.)
- Наказ "Про затвердження професійного стандарту "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти"
- Наказ "Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі"
- Наказ "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі"
- Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 1.
- Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 2.
- Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 3.
- Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методичні матеріали. Тиждень 4.
- Підручник "Я досліджую світ"
- Г.А. Іваниця Українська мова. Буквар.
- О.М. Гісь, І.В. Філяк Математика
- Оцінювання: сучасні практики
Характеристика на учня 1-го класу
(Прізвище, ім’я)
Дуже хороший учень
Відповідально виконує завдання і дотримується зобов’язань. Активно бере участь у заняттях. Виявляє велику ініціативу і самостійність. Є працьовитим і витривалим в шляху до мети. Творчо і безконфліктно працює в колективі. Завжди дотримується правил безпечної поведінки під час занять та ігор. Щодо інших – культурний, ввічливий і дружній. Його дуже люблять. Виявляє організаторські здібності. Висловлюється вичерпно, повними реченнями. Читає вільно, виразно, з розумінням. Пише на слух, дотримуючись правил орфографії. Складає і пише висловлювання на декілька речень на задані теми. Опанував знання з граматики. Вільно додає, віднімає, множить і ділить в межах ста різними способами. Вправно додає і віднімає в межах тисячі. Знає властивості геометричних фігур. Самостійно розв'язує текстові завдання. Має розлогі знання про навколишнє середовище. Робить оригінальні вироби, використовуючи різні техніки. Любить співати і займатися музикою. Самостійно розв’язує текстові задачі. Відрізняється дуже хорошими фізичними здібностями. Охоче бере участь в групових іграх.
Хороший учень
Безконфліктно працює в колективі. Завжди дотримується правил безпечної поведінки під час занять та ігор. Є дружньою і ввічливою. Працює в хорошому темпі, хоч не завжди самостійно. Завдання виконує точно. Уважно стежить за перебігом уроку, часто виявляє активність. Зазвичай готовий до уроку. Висловлюється короткими реченнями, читає правильно, з розумінням. Пише на слух, намагаючись дотримуватися правил орфографії. Складає і пише твори на задану тему. Опанував знання з граматики. Правильно додає, віднімає, множить і ділить в межах ста.
Додає і віднімає в межах тисячі. Знає властивості геометричних фігур. Самостійно розв'язує прості текстові завдання. Володіє загальними знаннями про навколишнє середовище. Створює гарні вироби, використовуючи різні техніки. Дуже любить співати і займатися музикою. Відрізняється дуже хорошими фізичними здібностями. Охоче бере участь в групових іграх.
Слабкий учень
Не завжди дотримується правил безпечної поведінки під час уроків та ігор. Працює повільно, не завжди самостійно. Не виконує завдань до кінця. Виявляє помірну активність під час уроків. Має проблеми з концентрацією. Зазвичай підготовлений до занять. Висловлюється короткими реченнями. Читає правильно, завжди з розуміннями. Пише по пам’яті. Не опанував достатньо правил орфографії, а також знань з граматики. З допомогою складає і пише твори на задані теми. Під керівництвом вчителя додає і віднімає в межах ста. Множить і ділить в межах тридцять з використанням засобу для рахування.Розрізняє геометричні фігури. Самостійно розв’язує прості текстові завдання. Володіє фрагментарними знаннями про навколишнє середовище. Створює гарні вироби, використовуючи різні техніки. Співає і займається музикою в групі. Відрізняється дуже хорошими фізичними здібностями. Охоче бере участь в групових іграх.
***
Програмовий матеріал засвоїв на високому та достатньому рівні. Впевнений у своїх силах, має почуття власної гідності, доброзичливий, ініціативний. В класі входить в групу лідерів. Завжди прагне до поставленої мети, намагається зробити якісно, переробляє, якщо не вийшло. Хлопчик виконує інструкції вчителя, діє за встановленими правилами. Пізнавальні здібності виявляються в допитливості, любить спостерігати та експериментувати. Фізично розвинутий добре.
*****
Фізично розвинений добре, але має вади зору, носить окуляри.
Програмовий матеріал засвоїв на достатньому рівні. Самостійний. Охоче пояснює різні речі, показує, коментує. Навчається краще, роблячи самостійні відкриття. Виявляє зацікавленість до навчання. Характерне зростання творчої активності
Прагне бути першим. Чутливий до критики. З колективом знаходить завжди спільну мову. Полюбляє ставити запитання, пробуючи дати на них відповіді. Доброзичливий.
*****
Програмовий матеріал засвоїв на початковому та середньому рівні. Прагнення вчитися майже відсутнє.
Доброзичливий, поважає старших. До роботи відноситься старанно. Любить розфарбовувати, розглядати книжки, хоча читати не хоче. Самостійний.
ЧЧ.ММ.РР.
Директор школи: ___________
Класний керівник: __________
Характеристика
на учня 1-го класу
П. І навчається в НВО №25 з першого класу Зарекомендував себе як (старанний дисциплінований, працелюбний, уважний) учень. Мова (виразна, має вади мови) думки висловлює (чітко, не чітко), словниковий запас – (значний, незначний). Володіє учбовим матеріалом на (високому, достатньому середньому, початковому) рівні. Навчається (в повну міру своїх сил, не в повну міру своїх сил, погребує постійного контролю, не виявляє зацікавленості до навчання, навчається погано) Має довільну (зорову, слухову, механічну, змішану) пам'ять (гарно, добре, швидко, повільно) запам'ятовує учбовий матеріал Виявляє (логічне, образне, конкретне, творче) мислення Має здібності до вивчення (вказати предмети) На уроках завжди (уважний, активний, байдужий). Має добрий загальний розвиток. Багато читає
До виконання громадських доручень ставиться (сумлінно дбайливо, недбало). Був обраний (вказати громадську посаду). Брав активну участь (у громадському житті школи та класу, у роботі учнівського самоврядування у культмасових заходах, у спортивному житті школи) Був учасником (шкільної, міської, обласної; олімпіади, конкурсу, турніру, нагороджений (дипломом, почесною грамотою, медаллю) (Скромний веселий, товариський, стриманий врівноважений, розсудливий дисциплінований, самостійний, піддається чужому впливу) Правила поведінки ( завжди свідомо виконує, виконує не завжди, виконує на вимогу вчителя, ігнорує, має порушення дисципліни, схильний до протиправної поведінки). Користується повагою серед викладачів. Має авторитет серед товаришів Має багато друзів, підтримує дружні стосунки з багатьма учнями.
Батьки приділяють належну увагу вихованню сина (не приділяють уваги, нехтують вихованням погано впливають).
Директор (підпис)
Класний керівник (підпис)
Зразки готових характеристик на учнів школи
______________ має хороший фізичний і розумовий розвиток, має високий рівень навчальних досягнень з усіх предметів. Учениця надає перевагу предметам гуманітарного циклу, має широкий кругозір, любить читати. ____________ вміє висловлювати власну думку усно та письмово, доводити її, при цьому демонструючи багатий словниковий запас. Мовлення виразне, емоційне, вміє декламувати вірші.
Учениця має добре розвинуту довільну увагу, вільно переключається із одного виду діяльності на інший, вміє зосереджуватись на суттєвих фактах, вміє її розподіляти. Програмний матеріал засвоює швидко, ґрунтовно. Має добре розвинену пам'ять, швидко запам’ятовує навчальний матеріал і легко його відтворює. Вміє відрізняти істотні та другорядні ознаки предметів та явищ, має розвинену уяву.
Організована, вміє самостійно працювати з книгою, заучувати матеріал, контролює себе, дотримується режиму дня.
Вміє самостійно працювати з книгою, заучувати матеріал, контролювати себе. Дотримується режиму дня, реагує на похвалу чи осуд вчителя, любить малювати.
Спокійна, врівноважена, вихована, чуйна, користується авторитетом серед учнів класу.
Чуйна, добра, працелюбна, товариська, має добрі організаторські здібності, відвідує хореографічний та вокальний гуртки, .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
________________ має хороший фізичний і розумовий розвиток, має високий та достатній рівень навчальних досягнень. Учень надає перевагу предметам математичного циклу, має широкий кругозір, дбре розвинуте логічне мислення, любить читати. Дмитро вміє висловлювати власну думку усно та письмово, доводити її при частковій допомозі вчителя, при цьому демонструючи достатній словниковий запас. Мовлення виразне, емоційне.
Учень має розвинуту довільну увагу, вільно переключається із одного виду діяльності на інший, зосереджуючи увагу на суттєвих фактах, проте не вміє її розподіляти, часто відволікається. Програмний матеріал засвоює швидко, осмислено. Має хорошу пам'ять, матеріал запам’ятовує швидко і легко його відтворює. Вміє відрізняти істотні та другорядні ознаки предметів та явищ, має розвинуту уяву.
Неорганізований, проте вміє самостійно працювати з книгою, заучувати матеріал, контролювати себе, дотримується режиму дня, реагує на похвалу чи осуд вчителя.
Часто створює конфліктні ситуації, може проявляти агресивність по відношенню до учнів класу. Відвідує хореографічний гурток.
Емоційний, вразливий, товариський, артистичний, відвідує хореографічний гурток, користується авторитетом серед школярів.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
________________ має хороший фізичний і розумовий розвиток, однак навчається не в міру своїх можливостей, має достатній та середній (іноземна мова, математика) рівень навчальних досягнень. Учениця надає перевагу предметам гуманітарного циклу. Вікторія вміє висловлювати власну думку усно та письмово, доводити її при допомозі вчителя, при цьому демонструючи достатній словниковий запас.
Учениця неуважна, а тому не швидко переключається із одного виду діяльності на інший, не вміє швидко зосереджувати увагу на суттєвих фактах, не вміє розподіляти увагу. Програмний матеріал засвоює після багаторазового пояснення вчителя, може відволікатися при поясненні матеріалу. Має хорошу пам'ять, проте запам’ятовує матеріал і відтворює його при допомозі вчителя.
Вміє самостійно працювати з книгою, але заучує матеріал повільно, оскільки часто відволікається.
Швидка, непосидюча, може конфліктувати з однокласниками, відвідує хореографічний та вокальний гуртки.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Іванов Петро навчається у школі з першого класу. Зарекомендував себе як (старанний, дисциплінований, працелюбний, уважний) учень. Має навчальні досягнення (високого, достатнього, середнього, низького) рівня. Навчається (в повну міру своїх сил, не в повну міру, потребує постійного контролю, не виявляє зацікавленості до навчання, навчається погано).Має довільну (зорову, слухову, механічну, змішану) пам’ять, (гарно, добре, швидко, повільно) запам’ятовує учбовий матеріал. Виявляє (логічне, образне, конкретне, творче) мислення. Має здібності до вивчення (вказати предмети). На уроках завжди (уважний, активний, байдужий, виконує домашнє завдання, допомагає товаришам). Має добрий загальний розвиток. Багато читає.
До виконання громадських доручень ставиться (сумлінно, дбайливо, недбало). Був обраний (вказати громадянську посаду). Брав активну участь (у громадському житті школи та класу, у роботі учнівського самоврядування, у культмасових заходах, у спортивному житті школи). Був учасником (шкільної, міської, обласної) олімпіади, конкурсу, турніру, нагороджений (дипломом, почесною грамотою, медаллю). (Скромний, веселий, товариський, стриманий, врівноважений, розсудливий, дисциплінований, самостійний, піддається чужому впливу чи ні). Правила поведінки (завжди свідомо виконує, не завжди, виконує на вимогу вчителя, ігнорує, має порушення дисципліни, схильний до протиправної поведінки). Користується повагою серед викладачів. Має авторитет серед товаришів. Має багато друзів, підтримує дружні стосунки з багатьма учнями.
Батьки приділяють належну увагу вихованню сина (не приділяють уваги, нехтують вихованням, погано впливають та інше).
До виконання громадських доручень ставиться (сумлінно, дбайливо, недбало). Був обраний (вказати громадянську посаду). Брав активну участь (у громадському житті школи та класу, у роботі учнівського самоврядування, у культмасових заходах, у спортивному житті школи). Був учасником (шкільної, міської, обласної) олімпіади, конкурсу, турніру, нагороджений (дипломом, почесною грамотою, медаллю). (Скромний, веселий, товариський, стриманий, врівноважений, розсудливий, дисциплінований, самостійний, піддається чужому впливу чи ні). Правила поведінки (завжди свідомо виконує, не завжди, виконує на вимогу вчителя, ігнорує, має порушення дисципліни, схильний до протиправної поведінки). Користується повагою серед викладачів. Має авторитет серед товаришів. Має багато друзів, підтримує дружні стосунки з багатьма учнями.
Батьки приділяють належну увагу вихованню сина (не приділяють уваги, нехтують вихованням, погано впливають та інше).
Характеристика видана для подання
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Петренко Олег навчався у 1 класі з 1 вересня 20__ року.
Програмовий матеріал засвоїв на початковому рівні. Прагнення вчитися майже відсутнє. На уроках неактивний. Загальний рівень розвитку пізнавальної сфери – нижче середнього. Рівень розвитку пам’яті – низький, уваги – низький, мислення – середній, уяви – низький; мовлення - низький.
Ставлення до навчання нестійке позитивне: вважає, що вчитися треба, але інтересу до навчання та систематичності в підготовці не виявляє.
Відсутня мотивація до навчання. Учень працює за вказівкою вчителя, частіше в індивідуальному порядку, інколи задає запитання.
Хлопцеві властивий вияв позитивних емоцій. В учня високий рівень потреби у спілкуванні з ровесниками. Яскравою рисою, що спричиняє негативне відчуття себе, є "самотність”. Дитина неагресивна, потребує дружби і товаришування, схильний до усамітнення.
Рівень потреб у схваленні з боку дорослих – вище середнього, з боку однолітків – високий.
Прагнення самовдосконалення відсутнє зовсім, виявляється у байдужому ставленні до власних помилок та очікуванні прихильного ставлення до себе з боку оточуючих. Найяскравіше виражені спортивні здібності.
Невпевнений у собі, не вміє відстоювати власну думку. Самооцінка дещо занижена. У конфліктній ситуації намагається самоусунутися, відійти в сторону.
Труднощі в навчанні пов’язані з недостатньо розвинутим емоційно-вольовим контролем: хлопець не доводить розпочату справу до кінця, шукає легких рішень. Ці особливості заважають йому реалізовувати яскраві спортивні здібності. Впевненість у собі, вміння спілкуватися,розвиток розумових здібностей, співпраця з оточуючими можуть допомогти
учневі досягти бажаного.
Доброзичливий, поважає старших. Позитивно сприймає оточуючих. Любить розфарбовувати, розглядати книжки, хоча читати не хоче. Самостійний. Потребує індивідуального підходу.
У виховній роботі з Олегом доцільно заохочувати його до співпраці з одноклассниками.
******************************************
Характеристика
.........
12.03.2005 року народження,
учня 4-___ класу
Корнійчук Олександр навчається у даному закладі з першого класу.Зарекомендував себе як (старанний, дисциплінований, працелюбний,уважний) учень. Має навчальні досягнення (високого, достатнього, середнього, низького) рівня. Навчається (в повну міру своїх сил, не в повну міру, потребує постійного контролю, не виявляє зацікавленості до навчання, навчається погано). Має довільну (зорову, слухову, механічну, змішану) пам’ять, (гарно, добре, швидко, повільно) запам’ятовує учбовий матеріал. Виявляє (логічне, образне, конкретне, творче) мислення. Має здібності до вивчення (вказати предмети). На уроках завжди (уважний, активний, байдужий, виконує домашнє завдання, допомагає товаришам). Має добрий загальний розвиток. Багато читає.
До виконання громадських доручень ставиться (сумлінно, дбайливо, недбало). Був обраний (вказати громадянську посаду). Брав активну участь (у громадському житті школи та класу, у роботі учнівського самоврядування, у культмасових заходах, у спортивному житті школи). Був учасником (шкільної, міської, обласної) олімпіади, конкурсу, турніру, нагороджений (дипломом, почесною грамотою, медаллю). (Скромний, веселий, товариський, стриманий, врівноважений, розсудливий, дисциплінований, самостійний, піддається чужому впливу чи ні). Правила поведінки (завжди свідомо виконує, не завжди, виконує на вимогу вчителя,ігнорує, має порушення дисципліни, схильний до протиправної поведінки). Користується повагою серед викладачів. Має авторитет серед товаришів. Має багато друзів, підтримує дружні стосунки з багатьма учнями.
Батьки приділяють належну увагу вихованню сина (не приділяють уваги, нехтують вихованням, погано впливають та інше).
Директор школи
Класний керівник _________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий